Spinning
Spinning patří mezi aerobní a vysoce účinné kardiovaskulární cvičenína
„nepohyblivém kole“ pod vedením instruktora. Dle odborníků nezatěžuje
kloubní systém, jeho cílem je celkové procvičení svalů celého těla s
výsledným spalováním tuků, je nenáročný na koordinaci pohybů, pomáhá
léčit migrénu, prospívá v boji s křečovými žilami a napomáhá k celkové
psychické harmonii.
Omezením pro Spinning je věk, obecně není doporučován dětem do 12 let
kvůli kloubům, které jsou stále ještě ve vývinu, a pak také lidem, kteří mají
větší problémy s páteří, mají skoliózu nebo jsou po úrazu páteře.
Na každé lekci Spinningu budete šlapat do pedálu v rytmu hudby a
instruktor vám bude napovídat zátěž, která je v dané chvíli optimální.
Pokud se však necítíte ve formě, zvláště dokud patříte mezi začátečníky,
můžete si na svém kole nastavit takovou zátěž, jaká vám vyhovuje.
Naberete svalovou hmotu, procvičíte celé tělo (nohy, zadek, paže, břicho). Za 55minutovou lekci spálíte 400-1200 kcal. To je 5x
víc než při aerobiku nebo joggingu. Cvičí se při hudbě, aby se mysl ještě více uklidnila a soustředila jen na cvičení.
Navíc odpadají starosti s rozmary počasí. Spinning je vhodný téměř pro každého, kdo si chce zlepšit kondici, zhubnout a zpevnit
celé tělo. Spinning si zamilujete, i když nesnášíte kolo. Pro maximální užitek jsou vhodné tři lekce(hodiny) týdně. Jestliže však
zvládnete pouze jednu, i to je lepší než nedělat nic.
Pozor - nepleťte si Spinning s rotopedem, který si pořídíte domů s dobrým předsevzetím a časem se z něj stane jen
extravagantní dekorace pokoje. Jen málokdo se dokáže doma donutit a cvičení se věnovat tak často a tak intenzivně, aby mělo
vůbec nějaký smysl. Nejlepší je zapojit se do skupiny více lidí a Spinningu se věnovat pod vedením instruktora.
Nabízímevám variantu jak klasického Spinningu, tak i Spinningu kombinující prvky fitness se zřetelným důrazem na stejnoměrné
zatížení všech částí těla.
S naším Spinningem se vydáte na různé cesty, od taneční party na Floridě k výšlapu v Alpách během Tour de France, pohodové
jízdy při vzpomínce na 80. či 90. léta až k tvrdšímu dupnutí do pedálů za doprovodu bubnů a kytar z rockového koncertu.
Jdete poprvé na Spinning? Nezapomeňte...
- pohodlné sportovní oblečení (legíny, tričko, které dobře absorbují pot)
- sportovní obuv s pevnou podrážkou (možno i cyklistické s SPD)
- minerální voda (již zahrnuta v ceně)
- ručník (možnost zapůjčení)
Klasická lekce trvá 55 minut. Při příchodu ke spinneru (kolu) se nejdříve za asistence instruktora provede nastavení výšky
sedla a řídítek. Následuje strečink a rychlá „rovinka v sedle" na zahřátí a poté již samotná jízda. Během ní se střídají různé
styly jízdy (rovina a kopec v sedle, kopec ze sedla, skoky, sprinty, running....), jež se liší stupněm nastavené zátěže, pozicí
rukou na řídítkách a pozicí těla na spinneru. Celou lekci doprovází hudba volená instruktorem, která pomáhá udržet rytmus
jízdy. Po skončení jízdy následuje důkladný strečink celého těla.