Cvičení a služby

Alpinning


Spinning


TRX


Fitbox


Jóga


Insanity


Kruhový trénink


Fit Pole


STEP Aerobik


ALPINNING

ALPINNING indoor walking program kombinuje trénink s mnoha cviky a taktéž využívá měřičů tepové frekvence, čímž nabízí cvičencům neopakovatelný způsob cvičení. ALPINNING indoor walking program byl vytvořen s vědomím, že každý z nás má při tréninku jiné potřeby a cíle, proto program ALPINNING disponuje lekcemi v několika úrovních. Každý účastník lekce zvolí tu úroveň zdatnosti, která odpovídá jeho individuálním fyzickým předpokladům.Stroj na Alpinning - ALPITRACK disponuje elektronickým displejem, který snímá srdeční frekvenci jak z rukojetí, tak i z hrudního pásu. Dále monitoruje ušlou vzdálenost, okamžitou rychlost chůze, obecný čas, aktuální čas chůze, počet spálených kalorií a teplotu prostředí. S Alpinningem máte svůj trénink pod absolutní kontrolou.* součástí vybavení ALPITRACKU jsou následující součásti: integrovaný dotykový snímač TF, držák na láhev, držák na činky a činky, integrovaný display, aretační bezpečnostní kolík a speciální antiprachový vak.* dva setrvačníky zabezpečují rovnoměrné rozložení sil u brzdného systému, což umožňuje lepší pocit z tréninku. Vodící válce jsou uloženy v zapouzdřených vysokorychlostních ložiscích, které jsou prachu, potu a vodě odolné. V levém setrvačníku je integrovaný snímač, který slouží jako senzor pro vyhodnocování většiny funkcí.* díky propracovanému brzdnému systému a jeho variabilní simulaci, lze prožít zážitek podobající se skutečnému zatížení v přírodě.
Máme všechny certifikáty a licence, to je pro Vás zárukou účinných, bezpečných a kvalitních principů tohoto unikátního indoor walking programu ALPINNING.

VÝHODY ALPINNINGU
ALPINNING indoor walking program vychází z nejpřirozenějšího lidského pohybu, a to chůze. Tímto se stává ideálním programem, který nezatěžuje Vaše klouby a je tak vhodný pro všechny věkové kategorie.

- redukce váhy

Při jedné 50 minutové lekci průměrně vydáte 1230 - 3140kJ, což je mnohonásobně víc než při klasických formách cvičení, zároveň Vám instruktor poradí, jaká tepová frekvence je pro Vás ideální z hlediska spalování tuku, což je velmi důležité pro optimalizaci redukce Vaší váhy.
ALPINNING není jen 50 minut chůze na trenažéru, ale současně při chůzi používáte činky, expandery, prvky z aerobiku, což dělá Vaši lekci rozmanitou, zábavnou a zároveň tento pravidelný trénink pomůže účinně tvarovat a zpevňovat celou Vaši postavu.
chůze do kopce, což skvěle simuluje právě trenažér ALPITRACK, výrazně napomáhá ke zpevnění hýžďových a stehenních partií.

- kondice
Vlastní kondici zvyšujete jednak pravidelným cvičením, změnami intenzit zátěže během cvičení, změnami rytmu typové frekvence a v neposlední řadě změnami prováděných cviků.

- psychická vyrovnanost
Kvalitní a přirozená pohybová aktivita pod vedením školeného instruktora a příjemné prostředí tak pozitivně ovlivňuje Vaši psychiku.

Co budete potřebovat na lekci Alpinningu:
- 1l vody nebo iontového nápoje (doporučuje se vypít během cvičení)
- sportovní oblečení (boty, tričko, leginy) nejlépe funkční - klimatex, climacool, atd...

- snímač tepové frekvence (není podmínkou). Určeno těm, kteří chtějí lépe kontrolovat svůj trénink nebo pro ty, kteří nemají vyzkoušené vlastní limity.

- ručník


SPINNING

Spinning patří mezi aerobní a vysoce účinné kardiovaskulární cvičení na "nepohyblivém kole" pod vedením instruktora. Dle odborníků nezatěžuje kloubní systém, jeho cílem je celkové procvičení svalů celého těla s výsledným spalováním tuků, je nenáročný na koordinaci pohybů, pomáhá léčit migrénu, prospívá v boji s křečovými žilami a napomáhá k celkové psychické harmonii.

Omezením pro Spinning je věk, obecně není doporučován dětem do 12 let kvůli kloubům, které jsou stále ještě ve vývinu, a pak také lidem, kteří mají větší problémy s páteří, mají skoliózu nebo jsou po úrazu páteře.

Na každé lekci Spinningu budete šlapat do pedálu v rytmu hudby a instruktor vám bude napovídat zátěž, která je v dané chvíli optimální. Pokud se však necítíte ve formě, zvláště pokud patříte mezi začátečníky, můžete si na svém kole nastavit takovou zátěž, jaká vám vyhovuje.

Naberete svalovou hmotu, procvičíte celé tělo (nohy, zadek, paže, břicho). Za 55minutovou lekci spálíte 400-1200 kcal. To je 5x víc než při aerobiku nebo joggingu. Cvičí se při hudbě, aby se mysl ještě více uklidnila a soustředila jen na cvičení.

Navíc odpadají starosti s rozmary počasí. Spinning je vhodný téměř pro každého, kdo si chce zlepšit kondici, zhubnout a zpevnit celé tělo. Spinning si zamilujete, i když nesnášíte kolo. Pro maximální užitek jsou vhodné tři lekce(hodiny) týdně. Jestliže však zvládnete pouze jednu, i to je lepší než nedělat nic.

Pozor - nepleťte si Spinning s rotopedem, který si pořídíte domů s dobrým předsevzetím a časem se z něj stane jen extravagantní dekorace pokoje. Jen málokdo se dokáže doma donutit a cvičení se věnovat tak často a tak intenzivně, aby mělo vůbec nějaký smysl. Nejlepší je zapojit se do skupiny více lidí a Spinningu se věnovat pod vedením instruktora.

Nabízíme vám variantu jak klasického Spinningu, tak i Spinningu kombinující prvky fitness se zřetelným důrazem na stejnoměrné zatížení všech částí těla.

S naším Spinningem se vydáte na různé cesty, od taneční party na Floridě k výšlapu v Alpách během Tour de France, pohodové jízdy při vzpomínce na 80. či 90. léta až k tvrdšímu dupnutí do pedálů za doprovodu bubnů a kytar z rockového koncertu.

Jdete poprvé na Spinning? Nezapomeňte...

- pohodlné sportovní oblečení (legíny, tričko, které dobře absorbují pot) nebo cyklodres

- sportovní obuv s pevnou podrážkou (možno i cyklistické s SPD)

- minerální voda

- ručník


Klasická lekce trvá 55 minut. Při příchodu ke spinneru (kolu) se nejdříve za asistence instruktora provede nastavení výšky sedla a řídítek. Následuje strečink a rychlá "rovinka v sedle" na zahřátí a poté již samotná jízda. Během ní se střídají různé styly jízdy (rovina a kopec v sedle, kopec ze sedla, skoky, sprinty, running....), jež se liší stupněm nastavené zátěže, pozicí rukou na řídítkách a pozicí těla na spinneru. Celou lekci doprovází hudba volená instruktorem, která pomáhá udržet rytmus jízdy. Po skončení jízdy následuje důkladný strečink celého těla.

TRX

Co je TRX?

Total-body Resistance Exercise (cviky pro zatížení celého těla).

Jedná se o závěsný posilovací systém (suspension training), který se skládá ze dvou pevných délkově nastavitelných popruhů, které jsou zakončené madly pro uchycení rukou či nohou.

TRX suspension trainer je fitness nářadí, kterým procvičíte komplet celé tělo.

Cvičení funguje tak, že jedna část těla (ruce nebo nohy) je uchycena do popruhů TRX a druhá část těla je opřena o podložku (zpravidla o zem).

Výhody TRX

Cvičení s TRX rozvíjí tělesnou sílu pomocí funkčních pohybů a dynamických poloh.

TRX je vhodné pro každého. Cvičení na TRX je určeno jak pro úplné začátečníky, tak i elitní sportovce. Cviky lze snadno stupňovat. Zátěž upravíte nastavením sklonu a polohy těla.

Přináší maximální výsledky v minimálním čase a pomůže vám vybudovat pevnou a zdravou postavu.

Používáte svou vlastní tělesnou hmotnost. TRX umožňuje třírozměrné pohyby, které není možné provádět s jiným fitness nářadím.

TRX buduje silné a stabilní jádro - CORE, které je základem všech efektivních a účinných pohybů lidského těla. Jádro zapojujete při každém cvičení na TRX.

Mezi hlavní partie CORE patří břišní oblast, záda, ABS, hrudník a pánev. Jádro umožňuje tělu stabilitu a flexibilitu.

Co je CORE?

Core - v překladu z angličtiny znamená jádro,centrum, střed.

Stručně řečeno, tak odborně je body core definováno jako bedro - kyčlo - pánevní komplex (LPHC), hrudní páteř a krční páteř. Skládá se asi z 30 svalů (počet se v literatuře různí). Svaly jádra můžeme rozdělit do dvou kategorií. (https://www.fsps.muni.cz)

V čem je efektivita TRX tréninku?

Redukcí vlastní tělesné hmotnosti a gravitace můžete přizpůsobit svou fyzickou zdatnost tak, že své tělo pouze přiblížíte nebo oddálíte od místa zavěšení.

Nemusíte přidávat větší zátěž na fitness stroji, stačí jen změnit polohu chodidel a úhel těla.

To vám umožní provádět stále náročný trénink při stejném cviku.

Provedete posilování celého těla.

S jediným kusem nářadí provedete téměř nekonečné množství cviků, díky vysoké variabilitě a možností poloh při cvičení.

Na lekci TRX budete potřebovat:

- sportovní oblečení a obuv

- ručník

- láhev vody nebo iontového nápoje


FITBOX

Fitbox je skupinové, zábavné a energeticky vysoce účinné cvičení na speciálně upravených boxovacích totemech, při kterém se využívá prvků boxu a kickboxu. K velkým výkonům vás bude motivovat zábavná hudba a energický instruktor. Během lekce se střídají dynamické údery a kopy. Dochází zde k velkému energetickému výdeji a efektivnímu posilování končetin a trupu.

Tento originální program byl vyvinut tak, aby oslovil lidi téměř každého věku a úrovně zdatnosti.

FitBox vám výrazně zvýší kondici, pomůže redukovat nadbytečné kilogramy a komplexně posílí celé tělo. Je to antistresové cvičení, které můžeme doporučit jako ideální aktivitu po náročném pracovním dnu.

FitBox je ideální pro lidi, kteří chtějí zvýšit svoji kondici, zhubnout a odreagovat se.

Lekce je vhodná pro všechny. Sílu úderů do totemu si každý reguluje sám dle svých možností.

Redukce váhy

Fit box je ideální aerobní cvičení výrazně napomáhající ke zhubnutí, je určen především těm, kteří chtějí pečovat o svoji postavu. Při jedné 50 minutové lekci průměrně vydáte 1230 - 3140kJ i více, což je mnohonásobně víc než při klasických formách cvičení. Pravidelný Fit box trénink Vám pomůže účinně tvarovat a zpevňovat Vaši postavu a navíc Vás zcela jistě dostane do kondice a psychické pohody.

Doporučujeme vzít si s sebou sportovní oblečení pohlcující pot, pevnou obuv.

Dále je zapotřebí speciálních bandáží nebo prstových rukavic s gelovou výstelkou.

JÓGA

JÓGA VINYASA

Vinyasa jóga má mnoho podob a mnoho významů. V prvním pojetí můžeme vinyasu chápat jako flow, tedy pozice mezi sebou propojeny a navazující souvisle na sebe. Slovo vinyasa doslova znamená umístit specifickým způsobem (kde njása znamená umístit a vi - specifickým způsobem). Vinyasové lekce se nesou v duchu plynutí střídajících se pozic na vlně dechu. Pokud se chystáme na lekci vinyasy, možná bádáme nad tím, co můžeme očekávat. Odpovědí je všechno a nic. Vinyasové lekce se od sebe jedna od druhé liší a může se zdát, že odlišnost je podle lektorova rozpoložení. Co pro jednoho jógujícího může být příjemným plynutím, pro druhého může být neuspořádané přeskakování a naopak. To, co se v lekcích shoduje, je ona vinyasa, kdy se dostáváme k druhému významu slova obsahující tento článek. Vinyasa v tomto kontextu znamená spojení tří po sobě jdoucích pozic - pes hlavou dolů / ádhó mukha švánásana, čaturanga a pes hlavou vzhůru / urdhva mukha švánásana, které se vkládají mezi jednotlivé pozice pro větší dynamiku, plynutí, přechod či pro uvolnění napětí například po variacích bojovníka.

TABATA, CORE TRAINING

Tabata je jméno jednoho japonského vědce, který objevil tento zajímavý způsob, jak zvětšit anaerobní i aerobní kondici současně. Je to jeden z těch podivných tréninků, které vypadají, že jsou určeny pro všechny sportovce: pro cyklisty, skateboardisty, olympijské liftery anebo pro někoho, kdo se chce rychle zbavit tuku.
Tato tréninková metoda je tak jednoduchá, ale zároveň tak neuvěřitelně těžká, že ti, kdo ji vyzkoušejí, potvrzují její výjimečnost, ale pak už nikdy nechtějí ani vyslovit její název. Co je to? Je to jednoduché: určete si jeden cvik a odcvičte ho následujícím způsobem:
1, po dvacet sekund odcvičte co nejvíc opakování, co dokážete
2, odpočiňte si na 10 sekund
3, opakujte ještě sedmkrát
Osm sérií po tolika opakováních, kolik jen dokážete vždy s desetisekundovými pauzami - v tom je celá efektivita tohoto cvičení. Jedná se o mimořádně účinný způsob cvičení, je to kombinace aerobního a silového tréninku. Fyzička a síla se většinou navzájem vylučují (něco prostě vždycky zaostává.), u Tabaty nikoli! Trénink je postavený tak, že se zvyšuje fyzička a zároveň i síla a cviky jsou sestaveny individuálně.
Tabata je trénink vhodný pro každého. Pro muže, ženy, horolezce, boxery, zkrátka pro všechny. Každý si zde najde něco. Vyhněte se stereotypu, zvýšíte fyzičku, spálíte tuky a zvýšíte sílu. Za to všechno se ale platí velká daň: vyčerpání a bolest!

Core Training -je novinka v oblasti fitness, jedná se o tělesné cvičení zaměřené především na posílení středu těla tj. břicha a zádových svalů. Tento typ cvičení si vyžádala dnešní rychlá a uspěchaná doba a sedavý způsob života. Jedná se o velmi dynamické cvičení s možností použití náčiní, které je velkým přínosem pro lidské tělo - míče, TRX .... Hlavní pozornost je věnována oblasti břicha, ale také komplexnímu posílení a současně protažení celého těla.
Core Training se zaměřuje také na hluboký stabilizační systém. Jedná se o svaly uložené ve spodních vrstvách okolo páteře, svaly pánevního dna a vnitřní vrstvy břišních svalů. Celý komplex těchto svalů je jakýmsi "nosným systémem" celého těla. Pokud máte tyto svaly správně posílené, nemusíte se obávat např. bolestí zad.
CORE (hluboko uložené stabilizační svaly v břišní stěně - příčný sval břišní, vnitřní šikmý břišní sval, paravertebrální svalstvo v okolí páteře).

Insanity

Pokud jste někdy byli na hodině spinningu, víte, jak to chodí. Chvíli šlapete mírným tempem. Pak najednou prudce zvýšíte svou rychlost i srdeční tep - jen na minutu, nebo dvě. Potom se rychlost zase sníží a vy máte spoustu času, aby jste opět chytili dech.
S INSANITY děláte pravý opak. Intenzivně trénujete v 3 až 5-ti minutových intervalech. Následuje pauza, dlouhá jen tak, aby jste se stihli nadechnout a začít znovu. Tento způsob cvičení se nazývá maximální intervalový trénink.
Vaše tělo nutí pracovat po celou dobu na maximum. Neustále tak posouváte své hranice a tělo se jim musí přizpůsobit. Díky tomu se do 60 dní dostanete do naprosto neuvěřitelné formy.
Díky INSANITY trénujete tak, abyste byli v té nejlepší formě. Vše pouze s vlastní vahou těla a pomocí neuvěřitelných pohybů.

STEP AEROBIK

Step aerobic (někdy se používá také označení step) patří mezi formy aerobiku, je však obohacen o pomůcku step (malý schodek), který činí cvičení intenzivnější (zejména pro dolní část těla). Sestavy, které se cvičí se stepem, jsou tak založeny zejména na krocích nahoru a dolů ze stepu, aby se neustále musel překonávat výškový rozdíl mezi podložkou a podlahou.

Step aerobic je zaměřený zejména na svalstvo dolních končetin a hýždě. Při cvičení dochází k větší spotřebě energie než při jiných klasických aerobních aktivitách jako například joggingu. Na druhou stranu jsou ale posilovány i ostatní partie a dochází tak ke komplexnímu procvičení celého těla.

Hodina step aerobicu probíhá podobně jako hodina aerobiku klasického. Nejprve je nutné se pořádně rozehřát - tělo se musí připravit na následující aerobní zatížení. Tento "warm-up" probíhá zhruba 10 - 15 minut. Následuje hlavní část, při které se cvičí choreografie, v nichž se využívá stepů. Ne všechny prvky ovšem probíhají na stepech. Choreografií může být různý počet, zpravidla jsou 2, celá část trvá 30 - 40 minut. Nakonec se musí celé tělo zklidnit a protáhnout.

Kdo může step aerobik cvičit

Step aerobic je vhodný téměř pro každého, je ovšem náročnější na klouby, proto se nedoporučuje starším osobám a lidem, kteří mají s klouby potíže. Cvičení není vhodné ani pro nastávající maminky, záleží ale samozřejmě na daném cvičiteli a struktuře lekcí.

Na co je step aerobic dobrý

Step aerobic je výborný na redukci váhy, zvyšuje celkovou fyzickou kondici a pomáhá tvarovat celé tělo (zejména nohy a hýždě). Jedná se o velmi efektivní aerobní aktivitu, při níž můžete velmi rychle zhubnout. Navíc vám cvičení vyplaví velké množství endorfinů, které vám zajistí psychickou pohodu a zbaví vás stresu.

Co je ke cvičení step aerobicu potřeba

Ke cvičení step aerobicu budete potřebovat sportovní oblečení a dobrou obuv, která odpruží nárazy. Při cvičení se využívá stepů, které vám zapůjčíme. Někdy se používají i další pomůcky (například různé činky), část hodiny probíhá většinou na zemi, kde se vám bude hodit cvičební podložka.